<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d35204204\x26blogName\x3dyaramazpazarlama\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dSILVER\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://yaramazpazarlama.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3dtr_TR\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://yaramazpazarlama.blogspot.com/\x26vt\x3d-2504494406865673800', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>
 

Alternatif Mecralar Sınır Tanımıyor

Özellikle son yıllarda, tüketici kitlenin televizyon, radyo, gazete ve dergi gibi kitle iletişim araçlarını artık eskisi kadar yoğun kullanmaması nedeniyle ortaya çıkan, medya planlamasının yaratıcı yönü olarak yansıtılan alternatif mecralara bir yenisi Hollandalı reklam ajansı Berg Kleijn tarafından eklendi.

Ortaya çıkan yeni mecra, herkesin bildiği bir reklam klişesini kullanıyor: "Sex sells", yani "Seks, satar". Erkekleri ve hatta kadınları yakalamanın en iyi yöntemlerinden birinin, düşük belli pantalondan gözüken g-string üzerinde yer almak olduğunu keşveden Berg Kleijn ajansının yaratıcı medya ekibi, Hollanda gibi açıkgörüşlü bir ülkede fikirlerini hayata geçirmekte güçlük çekmemişler. İlk başta Amsterdam ve Den Haag kentlerinde 100'er bayanla anlaşan ajans, kısa sürede yerel reklamverenlerin ilgisini çekmiş ve 3 hafta gibi kısa bir sürede doluluk oranı yüzde yüze ulaşmış.

Oluşan yeni mecraya bayanların da ilgisi oldukça yüksek. Zira ajans, üzerinde reklam olan g-stringleri giymeleri için her bir bayana günlük 7? para ödüyor. Aylık yaklaşık 210? ve bedava iç çamaşırı alan bayanlar sistemden oldukça memnun. Berg Kleijn yaratıcı medya takımı lideri Ingmaar van Sandermaan'ın yaptığı açıklamaya göre sadece Amsterdam kentinden 7500 bayan, üzerinde reklam olan g-stringleri taşımak için başvuru yapmış durumda.


Öncelikli olarak yerel markalar, özellikle gece kulüpleri tarafından kullanılan mecra, kısa süre içinde Starbucks gibi uluslararası reklamverenler tarafından da kullanılmaya başlandı. Ancak yine de Ingmaar van Sandermaan, bu mecranın yetişkin erkekleri hedefleyen ürünlerde başarılı olduğu, marka bilinirliliğini gözle görülür ölçüde arttırdığını belirtti.

Alternatif mecraları hemencecik kapan Türkiye reklam pazarının, yeni g-string mecrasına karşılık nasıl bir tepki vereceğini, yaramazPazarlama ekibi olarak yakından takip edeceğiz.

There